03 december 2025
Beste leden van DLTC-Thialf,
Deze nieuwsbrief bestaat hoofdzakelijk uit een aantal vacatures voor taken binnen de club die dringend moeten worden vervuld, noodzakelijk voor het voortbestaan van de vereniging. Lees alstublieft verder en wacht niet tot u persoonlijk wordt uitgenodigd te solliciteren, want het bestuur heeft geen tijd om met honderden leden individueel te spreken over elk van deze taken. Wij vertrouwen op uw verantwoordelijkheidsgevoel en op uw bereidwilligheid om de schouders er onder te zetten.
Soms reageren leden op dit soort verzoeken met het aanbod om “wel eens iets” (ad hoc) te willen doen, maar dat kost vaak extra energie van anderen (vaak het bestuur) om dit te coordineren. We zoeken dus nadrukkelijk mensen om verantwoordelijkheid voor de hele taak te nemen. Sommige taken kunnen ook een gedeelde verantwoordelijkheid worden. Voor deze taken kunt u zich ook samen met iemand anders opgeven.
Denk serieus even na waar u uw steentje kan bijdragen. Het bestuur of andere al actieve vrijwilligers kunnen niet alles doen.
Bij voorbaat dank,
Namens het bestuur,
Edwin Ruighaver
0629103460
Vacature 1) – Penningmeester
Piet van der Put vervult deze bestuursfunctie al meer dan 10 jaar, eerst bij Thialf en vervolgens bij de fusieclub. Hij was vorig jaar al aan de beurt om af te treden, maar toen was er niemand die reageerde op een oproep om hem op te volgen. Piet heeft toen heel genereus voor 1 jaar bijgetekend, maar dat jaar loopt in februari 2026 af en dan houdt hij echt op met deze bestuursfunctie.
De meeste leden zullen niet heel bekend zijn met boekhoudkunde. Het maken van een jaarrekening is voor veel mensen geen dagelijkse kost en kan mensen afschrikken om penningmeester te worden. Piet heeft echter aangeboden om bij het maken van balans en winst/verliesrekening te blijven assisteren. Op termijn kunnen we de meest technische aspecten ook eventueel uitbesteden aan een professionele organisatie.
Dan blijft de taak van een nieuwe penningmeester beperkt tot het controleren en betalen van facturen, het (volgens automatische incasso) innen van contributies en sponsorgelden en het deelnemen aan zo’n 10 (gezellige) bestuursvergaderingen per jaar. Dat lijkt ons voor iedereen wel te doen.
Wilt u meer informatie over deze functie vraag het dan Piet: [email protected]
Als u wel een bestuursfunctie wil vervullen, maar niet het penningmeesterschap, wordt u verzocht contact op te nemen met: [email protected]
Vacature 2) – Lustrumcommissie
DLTC en Thialf zijn 1 januari 2021 gefuseerd hetgeen betekend dat we binnenkort 5 jaar bestaan, een mijlpaal. Verder herdenken we in 2026 dat DLTC 140 jaar geleden (1886) werd opgericht en Thialf 65 jaar geleden (1961). Dat zijn drie monumentale lustra en daar willen we graag feestelijk bij stil staan. Het hoeft niet het hele jaar door feest te zijn, maar 1 speciaal feest-event zou wel leuk zijn. Om dat (naar eigen inzicht) te organiseren zoeken wij mensen die de organisatie daarvan op zich nemen. 1 persoon heeft zich al gemeld direct na de ALV van 2025 (hulde!). Meerdere personen zijn hiervoor echter nodig.
Voor meer inlichtingen: [email protected]
Vacature 3) – Competitieleider (VCL)- senioren
Wegens het beeindigen van het lidmaatschap van de huidige competitieleider, zoeken we een nieuwe.
De werkzaamheden staan op de KNLTB-site https://www.knltb.nl/alles-over-de-knltb/werken-bij/word-vrijwilliger/competitieleider/. In de praktijk bestaan ze uit het twee maal per jaar vragen aan bestaande teams en andere leden of zij willen deelnemen aan de voorjaar- dan wel najaarscompetitie (padel en tennis). Vervolgens voert u deze gegevens in in het KNLTB systeem. Dat is niet heel ingewikkeld. De KNLTB doet de indeling en die deelt u met de teams. U hoeft niet fysiek aanwezig te zijn bij (thuis)wedstrijden. De KNLTB organiseert een korte on-line VCL-cursus die u gevraagd wordt te volgen. Voor de competitie regelt u het reserveren van de banen en deelt u de banen voor de vrijdagavond in voor de thuisspelende teams. Verder zorgen de teams zelf voor de organisatie.
Deze functie is zeer geschikt voor iemand die zelf al (eens) competitie speelt/heeft gespeeld. Voor verdere inlichtingen informeren bij [email protected].
Omdat het inschrijven voor de 2026 voorjaarscompetitie al begin januari moet worden gedaan, zal de functie tot die tijd worden vervuld door de voorzitter, maar die kan dat niet blijvend combineren.
Vacature 4) – Competitieleider (VCL)- jeugd
Wederom wegens het beeindigen van het lidmaatschap van de huidige competitieleider, zoeken we een nieuwe.
De werkzaamheden zijn gelijk aan die voor de VCL-senioren, behalve dat er op een thuiscompetitie- (zon-)dag (alle teams spelen gelijk thuis) er coordinatie op locatie nodig is. Zo moeten er voor heel jonge teams een kleinere baan worden uitgelegd, moeten er leeftijdgroep specifieke ballen worden verstrekt, wordt er fruit, limonade en koek geserveerd, moeten de spelers worden gekoppeld en de uitslagen worden ingevoerd. De oudere teams kunnen dit zelf. Er zijn gemiddeld 3 thuiswedstrijden in het voorjaar en 2 in het najaar. Er zijn altijd wel een paar ouders die op de dag assisteren.
Deze functie zou idealiter door een of meer tennissende ouders van deelnemers worden vervuld. Helaas waren er in 2025 geen kinderen met ouders die ook lid zijn van de vereniging. Ik zal desalniettemin ook ouders die niet lid zijn oproepen om competitie leider te worden, maar dat kan pas in 2026 als we weten wie er mee doen. Liefst zou ik voor die tijd de vacature al opvullen met een vrijwilliger. Omdat het inschrijven voor de 2026 voorjaarscompetitie al begin januari moet worden gedaan, zal ook deze functie tot die tijd worden vervuld door de voorzitter, maar die kan dat niet blijvend combineren.
Voor verdere inlichtingen informeren bij [email protected].
Vacature 5) – Keuken-coordinator
De keuken wordt door het jaar niet heel veel gebruikt met enkele uitzonderingen. De meeste tijd bestaat de verantwoordelijkheid van de keukencoordinator uit het periodiek controleren van de staat van de keuken en de apparatuur. En waar nodig onderhoud (laten) plegen. Verder incidenteel instructie geven over het juiste gebruik van de keuken.
Eens per jaar wordt de keuken intensiever gebruikt, namelijk tijdens het Open Toernooi. Tijdens het Open Toernooi willen we naast de reguliere frituurdiensten ook op enkele doordeweekse avonden meer volwaardige maaltijden verzorgen, bereid door vrijwilligers, allen lid van DLTC-Thialf. De keuken-coordinator benadert potentiele vrijwilligers en zoekt eventuele extra hulp voor hand en spandiensten. De coordinator staat de vrijwilligers bij, regelt de inkoop en zorgt voor communicatie van het menu.
Deze functie wordt sinds lange tijd vervuld door Audrey Wulff. Daarnaast doet zij ook de ledenadministratie en coordineert zij bar-inkoop en bardiensten. Alles bij elkaar een hele kluif waarvoor wij haar heel dankbaar zijn, maar het is tijd om een deel van haar werkzaamheden aan iemand anders over te dragen. Heb je interesse en wil je meer weten over deze keuken-taak, vraag het dan Audrey via email-adres: [email protected]
Zij heeft al in de laatste Spoorslags een oproep gedaan om u te melden als keukencoordinator/trice, maar daar mocht ze geen reactie op ontvangen. Teleurstellend. Doe het nu!
Tenslotte nog enkele data voor in uw agenda:
Nieuwscategorieën